Nye sponsorer for Rally

sponsors for RallyI den siste tiden er det blitt vanligere at man kan få en sponsor for bilen sin, og for rally-laget. Dette skjer selvfølgelig fordi det har blitt mer internasjonal kontakt, og fordi flere nordmenn er blitt aktive på høyere nivå innen sporten. Mange bilselgere, del-produsenter, slik som Subaru og Ford, som jo også stiller med egne helsponsede lag, så vel som produsenter av leskedrikker og øl, som for eksempel Carlsberg Bryggerier og Red Bull, så vel som selskaper som gir deg muligheter til å satse penger på løpene, som for eksempel Mr Green og Kaboo, har kastet seg inn i dette nye markedet for markedsføring, og støtter med det samme idretten og de som driver med den.

Sponsorinntekter avhenger av popularitet

Som ellers i reklamesammenheng er størrelsen på sponsorinntektene ofte avhengig av eksponeringen som et gitt produkt får, det vil si av hvor mange tilskuere som får sett arrangementet, og om det er et lag som sponses, og ikke et arrangement, så blir det gjerne et spørsmål om hvor gode plasseringer laget får, både i enkelttilfeller, så vel som når det kommer til hvordan laget presterer over lang tid.

Lokale sponsorer for lokale arrangementer

Når man har mindre arrangementer og forskjellige happenings, kan det også være lurt å spørre om lokale har lyst til å være med på å sponse noe. Det finnes flere metoder for byttehandel og sponsing når det kommer til slike ting. En vanlig en er at bedrifter som driver med mat og servering kanskje får eneretten på å forsyne arrangementet, og tar seg av hele den biten, i bytte mot et bidrag til klubbkassa, eller at andre lokale forretningsfolk får anledning til å presentere seg selv, i bytte mot navnet på bannerne, eller en aktiv tjeneste tjeneste for arrangementet. Mulighetene for samvirke er ganske store, og som regel er det verste som kan skje når man spør, at man får et nei-takk.

Leave a Reply